تبلیغات
کامبیز و سام و علی شما را به این وبلاگ دعوت می کنند. - عماد ( سام درخشانی

عماد ( سام درخشانی

جمعه 21 مرداد 1390 06:58 ب.ظ

نویسنده : ali yavariyan

سام درخشانی بازیگر نقش عماد در مجموعه "نابرده رنج" گفت: وقتی نقش عماد به من پیشنهاد شد به دلیل تفاوت‌هایی که با نقش‌های قبلی‌ام داشت از این پیشنهاد تعجب کردم.

به گزارش مهر، در بخش دوم نشست نقد و بررسی مجموعه "نابرده رنج" سام درخشانی درباره ویژگی‌های نقش عماد و بازی در این مجموعه صحبت کرد.

*آقای بذرافشان فیلمنامه "نابرده رنج" قبل از کلید زدن کامل نوشته شده بود؟

- علیرضا بذرافشان، کارگردان: سی و سه قسمت از سی و شش قسمت کامل نوشته شده بود. البته سیناپس سه قسمت پایانی را داشتیم، اما دیالوگ‌ها نوشته نشده بود و سر صحنه آن را به نگارش در آوردیم، چون فرصت نبود. خانم خسروآبادی سر کار دیگری بود و من هم کارگردانی می‌کردم؛ به همین دلیل سر صحنه همراه بازیگران برای قسمت‌های پایانی به تعامل رسیدیم و فیلمنامه نوشته شد. باید تاکید کنم به فیلمنامه کاملی رسیدیم. سکانس‌ها کامل طراحی شد و بعد از تمرین بازیگران عین دیالوگ‌ها را می‌گفتند.

*اولین مواجهه بازیگران با متن چطور بود؟

- سیاوش طهمورث بازیگر: قبل از پاسخ دادن به این سئوال بهتر است توضیحی درباره این مسئله بدهم که آیا خوب است نویسنده هنگام نگارش به بازیگری فکر کند یا نه؟ معتقدم اگر کاراکتری در متن بر بر مبنای یک بازیگر نوشته شود، کار اشتباهی است، چرا که کارگردان هر چند بر بازیگر اشراف دارد، اما آن چیزی از او می‌شناسد که تا به حال در کارهای بازیگر دیده است، اما توانایی ذاتی و خلاقیت‌های دیگر او را نمی‌داند. وقتی کارگردان متن را بنویسد و بعد به بازیگری پیشنهاد بازی بدهد، مسلماً به خلاقیت بازیگر اعتماد می‌کند نه به کاراکتر و سابقه کاری که از او می‌شناسد. بهترین کار این است که بازیگر بعد از نوشته انتخاب شود.


برنامه خوشا شیراز ۲۴ تیر ۱۳۹۰ ساعت ۱۰ صبح با اجرای محمد سلوکی و با حضور ۲ هنرمند جوان و محبوب كشورمان سام درخشانی و مهدی مقدم پخش شد.
 
 سام درخشانی بازیگری را از 24 سالگی آغاز كرده و تاكنون توانسته با بازی در سریال ها و فیلم های مختلفی خود را به عنوان بازیگری موفق و جوان به جامعه هنری و دوستدارانش نشان دهد.
آقای درخشانی شما اصالتا" اهل كجایید؟
- ما از طرف پدری شیرازی هستیم و باعث افتخار من است كه شیرازی هستم برای اینكه هم شیراز و هم مردمش را خیلی دوست دارم.
 
یك بیوگرافی مختصر از خودتان می گویید؟
- من متولد سال 1354 هستم و از سال 1378 به صورت حرفه ای كار بازیگری را شروع كردم قبل از آن هم بعد از دبیرستان در كلاس های بازیگری خانم اسكویی شركت كردم و پس از آن كلاس های آقای سمندریان و بعد وارد دانشگاه هنر شدم كه البته از دانشگاه انصراف دادم.
 
تا حالا نقشی بوده كه شما علاقه مند به بازی آن بودید اما آن نقش به شما پیشنهاد نشده؟
- بله خیلی از نقش ها بوده كه دوست داشتم بازی كنم و آن نقش را دوست داشتم ولی بازیگران دیگری آن نقش را خیلی خوب بازی كردند و من بعد از تماشای بازیشان به خودم می گفتم كه اگر من این نقش را بازی می كردم به این خوبی نمی شد.

با توجه به این كه تجربه حضور در مجموعه های تلویزیونی و فیلم های سینمایی را در كارنامه تان دارید، بی شك می توانید مقایسه ای از نحوه بازی و تفاوت های آن، در دو رسانه تلویزیون و سینما داشته باشید.

بی تردید بازی در هر یك از این دو رسانه، شرایط ویژه و خاصی دارد. از آن جا كه در تلویزیون، بازیگر بیشتر با مخاطب عام سر و كار دارد، نقش از «هیچ» به «پختگی» می رسد. اما در سینما، نقش باید در «حداقل زمان ممكن» به «حداكثر تعریف» برسد.در تلویزیون باید خوب بازی كنی تا بتوانی با مخاطب به سادگی ارتباط برقرار كنی. اما در سینما باید خوب بازی كنی تا بتوانی ماندگار شوی. به این معنا كه هم مخاطب مشكل پسند و فهیم امروز سینما را، به سالن سینما بكشانی و هم منتقدان را به تماشای فیلم ترغیب و نظر مساعد و مثبت آن ها را نسبت به خود جلب كنی. بی تعارف به این حقیقت اعتراف می كنم كه سینما، خیلی سخت گیر است. زیرا به بازیگر فرصت آزمون و خطا نمی دهد. اگر بازیگر می خواهد در سینما بماند، باید تلاش كند تا خودش را فراموش كند. به این مفهوم كه فقط به نقش فكر كند تا آن را خوب از كار دربیاورد.

با توجه به این كه تجربه حضور در مجموعه های تلویزیونی و فیلم های سینمایی را در كارنامه تان دارید، بی شك می توانید مقایسه ای از نحوه بازی و تفاوت های آن، در دو رسانه تلویزیون و سینما داشته باشید.

بی تردید بازی در هر یك از این دو رسانه، شرایط ویژه و خاصی دارد. از آن جا كه در تلویزیون، بازیگر بیشتر با مخاطب عام سر و كار دارد، نقش از «هیچ» به «پختگی» می رسد. اما در سینما، نقش باید در «حداقل زمان ممكن» به «حداكثر تعریف» برسد.در تلویزیون باید خوب بازی كنی تا بتوانی با مخاطب به سادگی ارتباط برقرار كنی. اما در سینما باید خوب بازی كنی تا بتوانی ماندگار شوی. به این معنا كه هم مخاطب مشكل پسند و فهیم امروز سینما را، به سالن سینما بكشانی و هم منتقدان را به تماشای فیلم ترغیب و نظر مساعد و مثبت آن ها را نسبت به خود جلب كنی. بی تعارف به این حقیقت اعتراف می كنم كه سینما، خیلی سخت گیر است. زیرا به بازیگر فرصت آزمون و خطا نمی دهد. اگر بازیگر می خواهد در سینما بماند، باید تلاش كند تا خودش را فراموش كند. به این مفهوم كه فقط به نقش فكر كند تا آن را خوب از كار دربیاورد.

با توجه به این كه تجربه حضور در مجموعه های تلویزیونی و فیلم های سینمایی را در كارنامه تان دارید، بی شك می توانید مقایسه ای از نحوه بازی و تفاوت های آن، در دو رسانه تلویزیون و سینما داشته باشید.

بی تردید بازی در هر یك از این دو رسانه، شرایط ویژه و خاصی دارد. از آن جا كه در تلویزیون، بازیگر بیشتر با مخاطب عام سر و كار دارد، نقش از «هیچ» به «پختگی» می رسد. اما در سینما، نقش باید در «حداقل زمان ممكن» به «حداكثر تعریف» برسد.در تلویزیون باید خوب بازی كنی تا بتوانی با مخاطب به سادگی ارتباط برقرار كنی. اما در سینما باید خوب بازی كنی تا بتوانی ماندگار شوی. به این معنا كه هم مخاطب مشكل پسند و فهیم امروز سینما را، به سالن سینما بكشانی و هم منتقدان را به تماشای فیلم ترغیب و نظر مساعد و مثبت آن ها را نسبت به خود جلب كنی. بی تعارف به این حقیقت اعتراف می كنم كه سینما، خیلی سخت گیر است. زیرا به بازیگر فرصت آزمون و خطا نمی دهد. اگر بازیگر می خواهد در سینما بماند، باید تلاش كند تا خودش را فراموش كند. به این مفهوم كه فقط به نقش فكر كند تا آن را خوب از كار دربیاورد.




سام درخشانی

سام درخشانیسام درخشانیسام درخشانیکامبیز دیربازکامبیز دیربازسام درخشانی سام درخشانی

سام درخشانی

سام و کامبیزسام کامبیز پژمان 




دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: - -